• تاریخ انتشار : 1400/08/01 - 17:57
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 90
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

مراسم تکریم و معارفه رئیس پیشین و جدید بیمارستان ضیائیان

دکتر حسین قناعتی سرپرست دانشگاه در مراسم تکریم دکتر حمیدرضا حکمت رئیس پیشین و معارفه دکتر سعیدرضا جمالی مقدم رئیس جدید بیمارستان ضیائیان با اشاره به ظرفیت های این مرکز گفت: بستر وجود دستگاه MRI و CT SCAN در این مرکز فراهم‌شده است، ان شاءالله به‌زودی برای اتمام ساخت پروژه عمرانی نیمه‌تمامی که در حیاط پشت این بیمارستان واقع‌شده به کمک خیرین و استفاده از منابع دانشگاه نهایت سعی خودمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم که این مسئله هم به‌زودی مرتفع و به ظرفیت‌های بیمارستان ضیائیان که یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی دانشگاه و خدمت رسان به مردم این منطقه است، اضافه شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، این مراسم روز شنبه اول آبان ۱۴۰۰ با حضور دکتر حسین قناعتی سرپرست و دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه، مدیران، مسئولان، پرستاران و کارکنان بیمارستان برگزار شد.
درابتدا کلیپی که درزمینه اقدامات روسای پیشین بیمارستان ضیائیان از بدو تأسیس تاکنون انجام‌شده بود به نمایش گذاشته شد.
در ادامه دکتر قناعتی ضمن تبریک ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) با اشاره به کلیپ پخش‌شده گفت: کلیپ بسیار جالبی بود و بنده را به یاد زحمت‌های انسان‌های خوب این مملکت انداخت، به‌واقع که کشور ایران پر از انسان‌هایی است که به‌مانند جواهری می‌مانند و باید قدر این عزیزان را دانست.
وی با اشاره به آیه ۴ سوره قلم که می‌فرماید: وإنّک لعلى خلقٍ عظیم گفت: عجب خلق عظیم و بسیار نیکویی داشت پیامبر اسلام؛ چه کسی را می‌توان در دنیای هستی یافت که ۴۰ روز مورد آزار و اذیت قرار بگیرد و نجاسات را بر سر او بریزند اما وقتی روز چهل و یکم این اتفاق نمی افتد و به ایشان می‌گویند که آن فرد بیمار شده است پیامبر شتابان به عیادت او برود. این منش پیغمبر نشان از روح بزرگ و سعه‌صدر ایشان بود که در مدیریت هم ما باید آن را الگو قرار دهیم و به مرحله اجرا بگذاریم.
دکتر قناعتی، مدیریت را استفاده درست و به هنگام از منابع و همچنین کارایی و اثربخشی خواند و آن را به زمین فوتبالی تشبیه کرد که منابع آن‌یک زمین چمن، دو تیر دروازه و یک توپ فوتبال است ولی چیزی که تیم‌ها را از یکدیگر متفاوت می‌سازد کارایی و اثربخشی آن است که برمی‌گردد به حرکت دو گروه که آن‌کسانی هستند که به‌عنوان موتور سیستم فعالیت می‌کنند و بخش دیگرکسانی هستند که هدایتگر این سیستم یعنی همان مدیران هستند؛ کار خوب زمانی در یک سیستم و در یک مجموعه مدیریتی حاصل می‌شود که مدیران آن به‌درستی کار خود را انجام دهند که اگر غیرازآن باشد کار در آن سیستم دچار مشکل می شود و به‌جایی نخواهد رسید.
سرپرست دانشگاه در ادامه سخنان خود، آموزش و انگیزش را به‌عنوان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین راه برای ایجاد این منابع و کارایی و اثربخشی آن در سیستم خواند.
دکتر قناعتی با اشاره به ظرفیت‌های بیمارستان ضیائیان و همچنین بستری که برای وجود دستگاه MRI و CT SCAN در این مرکز فراهم‌شده، گفت: ان شاءالله به‌زودی برای اتمام ساخت پروژه عمرانی نیمه‌تمامی که در حیاط پشت این بیمارستان واقع‌شده به کمک خیرین و استفاده از منابع دانشگاه نهایت سعی خودمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم که این مسئله هم به‌زودی مرتفع و به ظرفیت‌های بیمارستان ضیائیان که یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی دانشگاه و خدمت رسان به مردم این منطقه است اضافه شود؛ به‌هرحال کار شما بسیار عزیز و بزرگ است. همه باهم تلاش کنیم که این کار نیکو باقی بماند.
سرپرست دانشگاه در بخش پایانی بیانات خود ضمن قدردانی از کارکنان این مرکز و آرزوی موفقیت در امر ریاست برای دکتر سعید رضا جمالی مقدم در بیمارستان ضیائیان و دکتر حمیدرضا حکمت در بیمارستان بهارلو با اشاره به سخنی از لویی پاستور که می‌گوید: «هنگامی که به پایان راه نزدیک می شویم هر کدام از ما باید حق آن را داشته باشیم که با صدای بلند بگوییم: من هر آنچه که در توان داشته ام انجام داده ام.» به سخنان خود پایان داد.

جو صمیمی بیمارستان ضیائیان
دکتر حکمت ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه و تبریک ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به دوران حضور خود در سمت ریاست بیمارستان ضیائیان اشاره کرد و گفت: در این مدت از شما بزرگواران آموختم و خود را مدیون آموزش‌هایی که از شما عزیزان گرفته‌ام می‌دانم.
وی در ادامه به روسای پیشین بیمارستان ضیائیان اشاره کرد و گفت:  از ده سال گذشته که بنده افتخار حضور در بیمارستان ضیائیان را داشتم تا به امروز همه روسای این مرکز زحمت‌های بسیار زیادی کشیدند تا بیمارستان ضیائیان به شکل کنونی آن در آمده است.
دکتر حکمت، جو بیمارستان ضیائیان را جوی صمیمی خواند و در پایان سخنان خود با قرائت آیه ۲۸۶ سوره بقره از تمامی کادر درمان و پشتیبانی و مسئولان این مرکز قدردانی و طلب حلالیت کرد.

سعه‌صدر، امید و خوش‌بینی خصوصیات دکتر حکمت
در بخش بعدی این مراسم دکتر سعید رضا جمالی مقدم رئیس بیمارستان ضمن قدردانی از دکتر حکمت برای دوران ریاست ایشان در بحران سخت کووید ۱۹ گفت: بنده در دوران خدمتم در بیمارستان ضیائیان بزرگ‌ترین آموزشی که از دکتر حکمت در دوران ریاستشان آموختم سعه‌صدر، امید و خوش‌بینی این بزرگوار بود؛ برای ایشان در هرکجای این کره خاکی که هستند از درگاه خداوند آرزوی سلامتی و موفقیت می‌کنم.
وی در ادامه از زحمات کارکنان بیمارستان ضیائیان قدردانی کرد و گفت: زحماتی که کارکنان این مجموعه همیشه و دلسوزانه و بدون هیچ توقعی برای همه بیماران می‌کشند و به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند همان رمز انقلابی بودن و بسیجی بودن است که همیشه در حال فعالیت و کمک به دیگران هستند.
رئیس بیمارستان در پایان گفت: امیدوارم همان‌گونه که در کنار استاد گران‌قدر دکتر حکمت بودید در کنار بنده هم باشید تا باهم و در کنار یکدیگر بتوانیم در مسیر رشد و تعالی بیمارستان ضیائیان قدم برداریم.
دکتر مرادزاده مدیر بیمارستان در بخش پایانی این جلسه با قدردانی از دکتر حکمت رئیس سابق بیمارستان ضیائیان برای او آرزوی موفقیت کرد و گفت: ریاست دکتر حکمت در دوران کرونا بسیار سخت و مشکل بود ولی وجود ایشان و همچنین حسن خلق ایشان، آرامش همه ما در بیمارستان ضیائیان بود و باعث شد هیچ‌وقت از کار خسته نشویم.
وظیفه خود می‌دانم از همه همکاران عزیزم در همه گروه‌ها که همه حلقه‌های یک زنجیر هستیم قدردانی کنم.
در پایان این مراسم با حضور سرپرست دانشگاه، معاون درمان دانشگاه و همه مسئولان و حاضرین در این مراسم، به روسای پیشین و جدید بیمارستان ضیائیان و بهارلو و همچنین به دو تن از دستیار رتبه اول بورد رشته پزشکی خانواده و رتبه اول بورد رشته طب سالمندی به ترتیب نرگس فدایی و مهدیه مهماندوست در سال‌جاری به‌رسم یادبود هدایایی اهدا و از آنان قدردانی شد.

  • گروه خبری : اخبار داخلی
  • کد خبر : 198643
مهدی  صدفی
تهیه کننده

مهدی صدفی