سوالات متداول

با توجه به الکترونیکی شدن بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر، در برخی مواقع در زمان پذیرش استعلام از سوی سازمان های بیمه گر انجام نمی شود و سیستم هزینه را آزاد محاسبه می کند؛ در برخی مواقع دیگر متاسفانه بعضی از خدمات تحت پوشش بیمه نیست که در این صورت هم هزینه آزاد است.

با توجه به مراجعه تعداد انبوهی از دریافت کنندگان خدمات درمانی به بیمارستان و پر شدن تخت ها پزشکان از تعداد تخت های خالی باخبر نیستند و ممکن است پروسه بستری بیمار به روزهای بعد موکول شود. شایان ذکر است بیماران اورژانسی از این امر مستثنی هستند.

اگر آزمایش در همان روز آماده شود و پزشک تجویز کننده آزمایش در شیفت کاری خود باشد لازم به اخذ مجدد ویزیت نیست، ولی اگر به هر دلیلی آزمایش آماده نشود، شیفت کاری پزشک تمام شود و یا ۲۴ ساعت از زمان ویزیت اولیه گذشته باشد اخذ ویزیت مجدد توسط بیمار الزامی است.

در این صورت به بیمار یک فرصت داده می شود که با پزشک معالج خود به درمان ادامه دهد و یا با رضایت شخصی بیمارستان را ترک کند. شایان ذکر است تا زمان ترخیص روند درمان ادامه خواهد داشت.

به این منظور بیمار باید درخواست کتبی خود را تحویل سرپرستار دهد و سرپرستار بعد از اخذ تاییدیه از پزشک معالج و مسئول فنی بیمارستان، هماهنگی در خصوص مشاوره از پزشک دوم را انجام دهد.