• تاریخ انتشار : 1400/01/04 - 11:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 201
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید نوروزی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان ضیائیان

دکتر مریم حضرتی در بازدید از بیمارستان ضیائیان ضمن عیادت از بیماران در جریان روند درمان آن‌ها قرار گرفت و با اشاره به برقراری فوق العاده ویژه کارکنان براجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، عصرروز سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه دکتر مریم رسولی مدیر کل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری و سیمین رنجبران مدیر پرستاری دانشگاه علوم  پزشکی تهران از بیمارستان ضیائیان بازدید کردند.
این بازدید با حضور دکتر علی‌اشرف اقبالی معاون درمان، تهمینه ناجی مدیر پرستاری، فریبا امینی سوپروایزر بیمارستان ضیائیان  همراه  بود.
در ابتدای این نشست که در سالن اجتماعات این مرکز انجام شد معاون درمان و مدیر پرستاری بیمارستان ضمن خیرمقدم به معاون پرستاری وزارت بهداشت و همراهان ایشان به تاریخچه‌ و معرفی بیمارستان و همچنین ارائه آماری از تعداد نیروهای انسانی به تفکیک رسته شغلی و نوع استخدام آن‌ها، گزارشی از شاخص‌های عملکردی سال ۹۸ و ۹۹ و وضعیت عملکرد کادر پرستاری از ابتدای شیوع کرونا در این مرکز پرداختند.
دکتر اقبالی  در ادامه آماری از افراد مبتلابه کرونا و همچنین تنها شهید مدافع سلامت این مرکز شهید داود غفاری ارائه کرد و به اهم فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌شده بیمارستان در مدیریت بحران کووید ۱۹ اعم از تشکیل ستاد فرماندهی بیماری‌های حاد تنفسی کووید ۱۹،  سازمان‌دهی نیروها،  طراحی و اجرای فلوچارت تریاژ در بحران کووید ۱۹،  تعیین سطح‌بندی بیماران،  ایجاد اتاق پاسخ به همراهان بیماران، برنامه‌ریزی کشیک تمامی تیم درمان ،  امکان برقراری ارتباط و تماس تصویری بیماران با خانواده‌هایشان، ایجاد بستری برای زیارت مجازی آستان قدس رضوی برای بیماران، ایجاد اتاق روانشناختی برای مشاوره به بیماران، همراهان و کادر بیمارستان، خرید و نصب مخزن اکسیژن ۲۰ تنی و همچنین جذب نیروهای داوطلب در بیمارستان اشاره کرد.
ناجی نیز در این نشست از راه اندازی کلینیک پرستاری سالمندی و دیابت خبر داد.
دکتر حضرتی در ادامه از بخش ICU این مرکز بازدید کرد و ضمن عیادت از بیماران در جریان روند درمان آن‌ها قرار گرفت و اطلاعاتی از کارکنان حاضر در مورد اضافه کاری آنها، دریافتی کارانه، تعداد نیروی انسانی ونوع جذب از نظر استخدامی قرار گرفت.
وی در ادامه در مورد برقراری فوق العاده ویژه کارکنان اشاره کرد و براجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری تاکید کرد.
ایشان از پروژه‌های عمرانی در حال ساخت این مرکز بازدید و ضمن تبریک سال نو به کارکنان بیمارستان، از نحوه عملکرد و خدمت‌رسانی به بیماران ابراز خرسندی کرد و به نمایندگی از وزیر بهداشت از تلاش گران این عرصه قدردانی کرد.
ایشان برای تکمیل پروژه کلینیک سالمندی بصورت علمی و الگویی برای سایر مراکز با توجه به اینکه جمعیت سالمندی در کشور رو به رشد است قول مساعد داد.
وی در پایان این بازدید با توجه به کمبود فضای فیزیکی، در خصوص تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه در حال ساخت و تجهیزات موردنیاز آن ازجمله CT SCAN از طرف وزیر قول مساعد داد.

  • گروه خبری : اخبار داخلی
  • کد خبر : 171778
مهدی صدفی
تهیه کننده

مهدی صدفی