• تاریخ انتشار : 1402/12/10 - 11:43
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 251
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید مدیر گروه پزشکی اجتماعی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرکز خدمات جامع سلامت امام محمد باقر (ع) و بیمارستان ضیائیان

دکتر ذاکری مدیر گروه پزشکی اجتماعی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و هیئت همراه با حضور در مرکز خدمات جامع سلامت امام محمد باقر (ع) و بیمارستان ضیائیان از نحوه اجرای برنامه کارورزی پزشکی خانواده در دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، دکتر عبدالجبار ذاکری مدیر گروه پزشکی اجتماعی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر کمالی و دکتر شرفی به ترتیب مسئول EDO و از اساتید آن دانشگاه در راستای تبادل تجربیات اجرای برنامه‌ کارورزی پزشکی خانواده در روز سه‌شنبه 8 اسفند 1402 با دکتر ابوالفضل زنده‌دل رئیس بیمارستان ضیائیان و دکتر نسیم عبادتی مسئول آموزش دوره کارورزی پزشکی خانواده دیدار کردند.
در این بازدید که از واحدهای مختلف مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی امام محمد باقر (ع) انجام شد، بازدیدکنندگان از نزدیک در جریان قابلیت های این مرکز که در آموزش کارورزان استفاده می‌شود قرار گرفتند.
 دکتر ذاکری هدف از این بازدید را کسب تجربه از برنامه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد و در ادامه گفت: انتخاب این مرکز با توجه به جمعیت تحت پوشش و موقعیت جغرافیایی برای آموزش به فراگیران بسیار هوشمندانه بوده است. دکتر نسیم عبادتی در جلسه‌ای که گیتی هاشمی سرپرست پزشکی خانواده معاونت بهداشت، دکتر نجمه‌الملوک امینی  رئیس گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، دکتر اعظم احدپور سرپرست مرکز، کتایون ناهیدی و زینب اسکندری کارشناسان واحد گسترش نیز حضور داشتند ضمن خوشامدگویی، در مورد نحوه ویزیت بیماران با رویکرد پزشکی خانواده و انجام مراقبت‌های سلامت با استفاده از دستورالعمل‌های کشوری جهت دستیابی به اهداف آموزشی با حضور فراگیران توضیح داد.
سپس فراگیران حاضر در مرکز خدمات جامع سلامت تجربیات خود را در دوره کارورزی پزشکی خانواده بیان کردند و به رویکرد متفاوت آموزشی، نحوه تعامل موثر با اساتید و تجربیات آموزشی جدید در این دوره اشاره کردند.
بازدیدکنندگان در ادامه با حضور در بیمارستان ضیائیان از امکانات آموزشی مورد استفاده برای آموزش کارورزان پزشکی خانواده بازدید کردند و در نشستی که با حضور دکتر ابوالفضل زنده‌دل رئیس بیمارستان ضیائیان، دکتر سمیرا رجایی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی دانشگاه و دکتر محمدسعید طاهری معاون درمان بیمارستان برگزار شد، ابتدا در مورد برنامه‌های آموزشی گروه پزشکی خانواده توضیحاتی ارائه شد.
دکتر ابوالفضل زنده‌دل با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه آموزشی موجود در بیمارستان ضیائیان، از توسعه همکاری‌ها فی‌مابین مراکز آموزش پزشکی در سراسر کشور جهت تبادل تجربیات و مشارکت در آموزش پزشکی استقبال کرد.
 در پایان دکتر ذاکری و هیات همراه با ابراز خرسندی از نحوه آموزش در این مرکز به گسترش روابط آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی تهران جهت تربیت دستیار پزشکی خانواده، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت توانمندسازی همکاران خود و انجام پروژه‌های آموزشی مشترک با گروه تخصصی پزشکی خانواده دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کردند.
توضیح اینکه دوره کارورزی پزشکی خانواده جهت تربیت پزشکان جامع‌نگر و پاسخگو از برنامه‌های دوره آموزش پزشک عمومی است. در این دوره فراگیران با حضور در مراکز خدمات جامع سلامت در کنار تیم سلامت با نقش بهداشتی، درمانی و اجتماعی خود و دستورالعمل‌های کشوری آشنا می‌شوند. کارورزی پزشکی خانواده عرصه‌ای است که فراگیر بتواند دانش و توانمندی‌های کسب شده را در بستر سرپایی تمرین کند تا در راستای مدیریت بیماران خود در آینده آماده شود.

  • گروه خبری : اخبار داخلی,معاونت آموزشی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 260721
مهدی صدفی
تهیه کننده

مهدی صدفی