چشمانداز(VISION)
ما بر آنیم:
بیمارستان پیشرو و نوآور درزمینهٔ آموزش پزشکی عمومی و تخصصی باشیم.
بهعنوان برترین بیمارستان عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران درزمینهٔ ارائه خدمات بهداشتی، درمانی کارآمد و عادلانه شناخته شویم.
مأموریت(MISSION)
مأموریت مرکز آموزشی درمانی ضیائیان بهعنوان یکی از بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی مطلوب باهدف ارتقای سطح سلامت مراجعین و جامعه تحت پوشش از طریق بهبود مستمر کیفیت، در چارچوب برنامههای دانشگاه و قوانین و سیاست¬های بهداشت و درمان کشور می¬باشد.
ارزشها(Values)
- ایمنی بیماران و کارکنان
- پاسخ گوئی درراستای بهبود مستمر کیفیت خدمات بر اساس چارچوب حاکمیت بالینی
- رعایت اخلاق حرفه¬ای در تمام سطوح
- ارائه خدمت آموزشی و پژوهشی مناسب به دانشجویان پزشکی مطابق استانداردهای آمورش پزشکی
- توانمندسازی نیروی انسانی بهعنوان ارزشمندترین سرمایه ُ سازمان
- ترویج فرهنگ کار تیمی در سطح سازمان
- نوآوری و دانشمحوری
- ترویج مدیریت مشارکتی در سطح بیمارستان
- مسئولیتپذیری برای حفظ محیط زیست
- دانشمحوری و نوآوری
- عدالت در سلامت
اهداف کلی
- تأمین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه تحت پوشش
- ارتقای کیفیت خدمات سلامت
- حفظ و ارتقای ایمنی بیمار
- ارتقا کمیت و کیفیت نظام آموزش پزشکی بیمارستان
- ششم : استراتژیها
- مدیریت هزینه-درآمد ( شامل درآمدزایی، کنترل هزینهها و..)
- جلب مشارکت ذینفعان
- مدیریت بهینه نیروی انسانی( جذب،نگهداری و منقضی)
- پیادهسازی استانداردهای طرح تحول نظام سلامت
- پیادهسازی کامل استانداردهای اعتباربخشی ملی
- پیادهسازی استانداردهای اعتباربخشی آموزشی
- پیادهسازی استانداردهای ایمنی بیمار
- پیادهسازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار مادر
- پیادهسازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار کودک
- تأمین خدمات درمانی سرپایی و بستری متناسب با نیاز و مبتنی بر شواهد علمی و با رویکرد بیمارستان آموزشی
- تأمین و توانمندسازی اعضای هیات علمی با استفاده از سازوکار هیات امنا
حمایت از پژوهش
- ارتقا دستگاههای رایانهای ثبت و تحلیل اطلاعات بیمارستانی(MIS)
- استقرار نظام بیمارستان جامعه نگر(community oriented hospital) و ارتقادهنده سلامت
سیاستهای کلان
- ارائه مراقبتهای سلامت جامع و مستمر
- ارائه خدمات ایمن
- بهبود مستمر کیفیت خدمات
- بهبود دسترسی مراجعین به خدمات
- رضایتمندی کارکنان و گیرندگان خدمت
- اطمینان از انطباق عملکرد بیمارستان با قوانین ، مقررات و استانداردهای نهادهای ناظر و سیاستگذار
- اطمینان از عملکرد با مأموریت ، اهداف ، برنامهها و آییننامههای داخلی سازمان
- اطمینان از تصویب برنامهها و تخصیص بودجه به آنها با توجه به الویت ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت
- مدیریت مبتنی بر شواهد و نظارت بر تعیین و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد و انجام اقدامات اصلاحی
- اصلاح و تکمیل نظامهای پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران
- اطلاعرسانی و آگاهسازی مردم در خصوص حقوق و مسئولیتهای اجتماعی
- توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی
- حمایت از پژوهشهای کاربردی
- مدیریت بهینه منابع انسانی
- مدیریت بهینه منابع مالی
- مدیریت بهینه منابع فیزیکی