نوبت دهی آنلاین: nobat724.tums.ac.ir
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
  • تاریخ انتشار : 1403/07/28 - 10:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 29
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برنامه‌های گسترده هفته سلامت بانوان در بیمارستان ضیائیان

هفته سلامت بانوان با محوریت غربالگری و آگاهی‌رسانی در بیمارستان ضیائیان برگزار شد

به مناسبت هفته سلامت بانوان، بیمارستان ضیائیان مجموعه‌ای از برنامه‌های گسترده در راستای ارتقای سلامت زنان و پیشگیری از بیماری‌های شایع، به ویژه غربالگری و معاینات رایگان، را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، به همت لیلا مومنی سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان، این مرکز همگام با دیگر مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه، از تاریخ 21 الی 26 مهر 1403 به مناسبت هفته سلامت بانوان اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع و آموزشی برای پرسنل و مراجعین کرد.
این برنامه‌ها در راستای پیشگیری و ارتقای سطح آگاهی در خصوص سرطان های شایع زنان، بیماری‌های مزمن شایع فشار خون و دیابت انجام شد.
در اولین روز این هفته، برنامه غربالگری فشار خون در درمانگاه بیمارستان انجام شد، در این روز، مراجعین توانستند به صورت رایگان فشار خون خود را بررسی و در صورت لزوم به پزشک متخصص ارجاع داده شدند و توصیه‌های لازم را دریافت کردند.
روز دوم به معاینه پستان در بانوان اختصاص داشت، این معاینات برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه در مراجعین انجام شد که از اهمیت بالایی برخوردار است.
در روز سوم مشاوره تغذیه و محاسبه شاخص توده بدنی (BMI)در مراجعه کنندگان انجام شد؛ در این برنامه، مراجعین توانستند از وضعیت تغذیه‌ای خود مطلع و آموزش لازم جهت بهبود وضعیت سلامتی خود را دریافت کردند و افراد با BMI بالای 30 توسط کارشناس تغذیه مشاوره شدند.
در ادامه این برنامه ها تست پاپ اسمیر با پذیرش 25 بیمار انجام شد، این تست یکی از روش‌های موثر در تشخیص سرطان دهانه رحم است و به بانوان کمک می‌کند تا در صورت بروز علائم اولیه، سریعاً اقدام به درمان نمایند.
غربالگری دیابت با توجه به افزایش تعداد بیماران دیابتی از جمله برنامه های دیگری بود که در هفته سلامت بانوان برگزار شد، این غربالگری مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت و به افراد آگاهی های لازم جهت وضعیت قند خون داده شد و افراد با وضعیت بحرانی به پزشک متخصص ارجاع شدند.
علاوه بر برنامه‌های روزانه غربالگری فشار خون،غربالگری قند خون،اندازه‌گیری شاخص توده بدنی (BMI)، میان‌وعده‌های سالم برای پرسنل فراهم شد تا به ترویج تغذیه سالم پرداخته شود.
پیاده‌روی و گشت گروهی کارکنان نیز بخشی از برنامه‌های این هفته بود که با هدف انگیزه، نشاط و ایجاد تعامل بیشتر بین کارکنان بیمارستان برگزار شد.
در پایان این هفته، در یک برنامه مفرح، مسابقه دارت برگزار شد و به نفرات برتر و همچنین رابطین سلامت بخش‌ها که در ترویج برنامه‌های بهداشتی و آموزشی نقش مهمی داشتند با اهدای لوح و هدایایی تقدیر و قدردانی شد.
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,آموزش به بیماران,مدیریت خدمات پرستاری
  • کد خبر : 281603
کلمات کلیدی
مهدی صدفی
تهیه کننده

مهدی صدفی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات پس زمینه