نوبت دهی آنلاین: nobat724.tums.ac.ir
  • تاریخ انتشار : 1403/05/08 - 08:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 196
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جراحی موفق برداشتن کیسه صفرا به روش لاپاروسکوپی برای یک خانم در هفته ۲۷ هفته بارداری در بیمارستان ضیائیان

دکتر سید حسین حاجی میرزایی فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی بیمارستان ضیائیان خانم 36 ساله ۲۷ هفته باردار را که در ماه سوم بارداری از دردهای شکمی مقاوم به درمان، تهوع و استفراغ های مکرر رنج می برد، با تشخیص التهاب و سنگ کیسه صفرا با موفقیت جراحی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا در یک خانم 36 ساله ۲۷ هفته باردار روز سه شنبه 2 مرداد 1403 با موفقیت به روش لاپاروسکوپی در بیمارستان ضیائیان انجام شد.
بیمار خانم باردار 36 ساله ای بود که در ماه سوم بارداری و با دردهای شکمی مقاوم به درمان، تهوع و استفراغ مکرر از حدود یک ماه قبل، به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد و پس از بررسی، با تشخیص التهاب و سنگ کیسه صفرا توسط دکتر سید حسین حاجی میرزایی فلوشیپ فوق تخصصی لاپاروسکوپی، تحت عمل جراحی قرار گرفت.
توضیح اینکه، انجام‌ جراحی کیسه صفرا در این سن بارداری، به علت اندازه بزرگ رحم و‌ جنین، عمدتا به روش باز انجام می شود که برای مادر و‌ جنین پرخطر بوده و‌ حتی احتمال سقط جنین را بالا می برد اما با انجام جراحی به روش لاپارسکوپی، مدت بستری کمتر شده و به علت ایجاد برش های بسیار کوچک روی شکم، مددجو، میزان درد بعد از جراحی کمتری را تجربه می کند و خطرات بر مادر و‌ جنین نیز کمتر می شود.
حال عمومی بیمار و جنین پس از این عمل جراحی خوب و در سلامت کامل بود که دو روز پس از جراحی با نظر پزشک معالج از بیمارستان مرخص شدند.
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,معاونت درمان
  • کد خبر : 272844
مهدی صدفی
تهیه کننده

مهدی صدفی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *