چشمانداز(VISION)
ما بر آنیم:
بیمارستان پیشرو و نوآور درزمینهٔ آموزش پزشکی عمومی و تخصصی باشیم.
بهعنوان برترین بیمارستان عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران درزمینهٔ ارائه خدمات بهداشتی، درمانی کارآمد و عادلانه شناخته شویم.
مأموریت(MISSION)
مأموریت مرکز آموزشی درمانی ضیائیان بهعنوان یکی از بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی مطلوب باهدف ارتقای سطح سلامت مراجعین و جامعه تحت پوشش از طریق بهبود مستمر کیفیت، در چارچوب برنامههای دانشگاه و قوانین و سیاستهای بهداشت و درمان کشور میباشد.
ارزشها(Values)
-
ایمنی بیماران و کارکنان
-
پاسخ گوئی درراستای بهبود مستمر کیفیت خدمات بر اساس چارچوب حاکمیت بالینی
-
رعایت اخلاق حرفهای در تمام سطوح
-
ارائه خدمت آموزشی و پژوهشی مناسب به دانشجویان پزشکی مطابق استانداردهای آمورش پزشکی
-
توانمندسازی نیروی انسانی بهعنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان
-
ترویج فرهنگ کار تیمی در سطح سازمان
-
نوآوری و دانشمحوری
-
ترویج مدیریت مشارکتی در سطح بیمارستان
-
مسئولیتپذیری برای حفظ محیط زیست
-
دانشمحوری و نوآوری
-
عدالت در سلامت
اهداف کلی
-
تأمین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه تحت پوشش
-
ارتقای کیفیت خدمات سلامت
-
حفظ و ارتقای ایمنی بیمار
-
ارتقا کمیت و کیفیت نظام آموزش پزشکی بیمارستان
ششم : استراتژیها
-
مدیریت هزینه-درآمد ( شامل درآمدزایی، کنترل هزینهها و..)
-
جلب مشارکت ذینفعان
-
مدیریت بهینه نیروی انسانی( جذب،نگهداری و منقضی)
-
پیادهسازی استانداردهای طرح تحول نظام سلامت
-
پیادهسازی کامل استانداردهای اعتباربخشی ملی
-
پیادهسازی استانداردهای اعتباربخشی آموزشی
-
پیادهسازی استانداردهای ایمنی بیمار
-
پیادهسازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار مادر
-
پیادهسازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار کودک
-
تأمین خدمات درمانی سرپایی و بستری متناسب با نیاز و مبتنی بر شواهد علمی و با رویکرد بیمارستان آموزشی
-
تأمین و توانمندسازی اعضای هیات علمی با استفاده از سازوکار هیات امنا
-
حمایت از پژوهش
-
ارتقا دستگاههای رایانهای ثبت و تحلیل اطلاعات بیمارستانی(MIS)
-
استقرار نظام بیمارستان جامعه نگر(community oriented hospital) و ارتقادهنده سلامت
سیاستهای کلان
-
ارائه مراقبتهای سلامت جامع و مستمر
-
ارائه خدمات ایمن
-
بهبود مستمر کیفیت خدمات
-
بهبود دسترسی مراجعین به خدمات
-
رضایتمندی کارکنان و گیرندگان خدمت
-
اطمینان از انطباق عملکرد بیمارستان با قوانین ، مقررات و استانداردهای نهادهای ناظر و سیاستگذار
-
اطمینان از عملکرد با مأموریت ، اهداف ، برنامهها و آییننامههای داخلی سازمان
-
اطمینان از تصویب برنامهها و تخصیص بودجه به آنها با توجه به الویت ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت
-
مدیریت مبتنی بر شواهد و نظارت بر تعیین و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد و انجام اقدامات اصلاحی
-
اصلاح و تکمیل نظامهای پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران
-
اطلاعرسانی و آگاهسازی مردم در خصوص حقوق و مسئولیتهای اجتماعی
-
توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی
-
حمایت از پژوهشهای کاربردی
-
مدیریت بهینه منابع انسانی
-
مدیریت بهینه منابع مالی
-
مدیریت بهینه منابع فیزیکی