چشم‌انداز(VISION)
ما بر آنیم:
بیمارستان پیشرو و  نوآور درزمینهٔ آموزش پزشکی عمومی و تخصصی باشیم.
به‌عنوان برترین بیمارستان عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران درزمینهٔ ارائه خدمات بهداشتی، درمانی کارآمد و عادلانه شناخته شویم.

مأموریت(MISSION)
مأموریت مرکز آموزشی درمانی ضیائیان به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی مطلوب باهدف ارتقای سطح سلامت مراجعین و جامعه تحت پوشش از طریق بهبود مستمر کیفیت، در چارچوب برنامه‌های دانشگاه و قوانین و سیاست­های بهداشت و درمان کشور می­باشد.

 ارزش‌ها(Values)
  • ایمنی بیماران و کارکنان
  • پاسخ گوئی درراستای بهبود مستمر کیفیت خدمات بر اساس چارچوب حاکمیت بالینی
  • رعایت اخلاق حرفه­ای در تمام سطوح
  • ارائه خدمت آموزشی و پژوهشی مناسب به دانشجویان پزشکی مطابق استانداردهای آمورش پزشکی
  • توانمندسازی نیروی انسانی به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه ُ سازمان
  • ترویج فرهنگ  کار تیمی در سطح سازمان
  • نوآوری و دانش‌محوری
  • ترویج مدیریت مشارکتی در سطح بیمارستان
  • مسئولیت‌پذیری برای حفظ محیط زیست
  • دانش‌محوری و نوآوری
  • عدالت در سلامت

اهداف کلی
  • تأمین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه تحت پوشش
  • ارتقای کیفیت خدمات سلامت
  • حفظ و ارتقای ایمنی بیمار
  • ارتقا کمیت و کیفیت نظام آموزش پزشکی بیمارستان

ششم : استراتژی‌ها
  • مدیریت هزینه-درآمد ( شامل درآمدزایی، کنترل هزینه‌ها و..)
  • جلب مشارکت ذینفعان
  • مدیریت بهینه نیروی انسانی( جذب،نگهداری و منقضی)
  • پیاده‌سازی استانداردهای طرح تحول نظام سلامت
  • پیاده‌سازی کامل استانداردهای اعتباربخشی ملی
  •  پیاده‌سازی استانداردهای اعتباربخشی آموزشی
  • پیاده‌سازی استانداردهای ایمنی بیمار
  • پیاده‌سازی استانداردهای بیمارستان‌های دوستدار مادر
  • پیاده‌سازی استانداردهای بیمارستان‌های دوستدار کودک
  • تأمین خدمات درمانی سرپایی و بستری متناسب با نیاز و مبتنی بر شواهد علمی و با رویکرد بیمارستان آموزشی
  • تأمین و توانمندسازی اعضای هیات علمی با استفاده از سازوکار هیات امنا
  • حمایت از پژوهش
  • ارتقا دستگاه‌های رایانه‌ای ثبت و تحلیل اطلاعات بیمارستانی(MIS)
  • استقرار نظام بیمارستان جامعه نگر(community oriented hospital) و ارتقادهنده سلامت

سیاست‌های کلان
  • ارائه مراقبت‌های سلامت جامع و مستمر
  • ارائه خدمات ایمن
  • بهبود مستمر کیفیت خدمات
  • بهبود دسترسی مراجعین به خدمات
  • رضایتمندی کارکنان و گیرندگان خدمت
  • اطمینان از انطباق عملکرد بیمارستان با قوانین ، مقررات و استانداردهای نهادهای ناظر و سیاست‌گذار
  • اطمینان از عملکرد با مأموریت ، اهداف ،  برنامه‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی سازمان
  • اطمینان از تصویب برنامه‌ها و تخصیص بودجه به آن‌ها با توجه به الویت ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت
  • مدیریت مبتنی بر شواهد و نظارت بر تعیین و تحلیل شاخصه‌ای کلیدی عملکرد و انجام اقدامات اصلاحی
  • اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران
  • اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در خصوص حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی
  • توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی
  • حمایت از پژوهش‌های کاربردی
  • مدیریت بهینه منابع انسانی
  • مدیریت بهینه منابع مالی
  • مدیریت بهینه منابع فیزیکی