چشم انداز (VISION)

ما برآنیم :

بیمارستان پیشرو و  نوآور در زمینه آموزش پزشکی عمومی و تخصصی باشیم.

به عنوان برترین بیمارستان عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه ارائه خدمات درمانی کارآمد و عادلانه شناخته شویم.

مأموریت (MISSION)

ماموریت مرکز آموزشی درمانی ضیائیان به عنوان یکی از بیمارستان­های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران ، ارائه خدمات درمانی، آموزشی و پژوهشی مطلوب با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه تحت پوشش و مراجعین از طریق بهبود مستمر کیفیت و در چارچوب برنامه های دانشگاه و قوانین و سیاست­های بهداشت و درمان کشور می­باشد.

                 (Values) ارزشها

  • ایمنی بیماران و کارکنان
  • پاسخگوئی در راستای بهبود مستمر کیفیت خدمات براساس چارچوب حاکمیت بالینی
  • رعایت اخلاق حرفه­ای در تمام سطوح
  • ارائه خدمت آموزشی و پژوهشی مناسب به دانشجویان پزشکی مطابق استانداردهای آمورش پزشکی
  • توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه ُ سازمان
  • ترویج فرهنگ  کار تیمی در سطح سازمان
  • نوآوری و دانش محوری
  • ترویج مدیریت مشارکتی در سطح بیمارستان
  • مسئولیت ­پذیری برای حفظ محیط زیست
  • دانش محوری و نوآوری
  • عدالت در سلامت

   اهداف کلی

  • تامین، حفظ و ارتقا سلامت جامعه تحت پوشش
  • ارتقای کیفیت خدمات سلامت
  • حفظ و ارتقای ایمنی بیمار
  • ارتقا کمیت و کیفیت نظام آموزش پزشکی بیمارستان

   ششم : استراتژی های نهایی

  • پیاده سازی استانداردهای طرح تحول نظام سلامت
  • پیاده سازی کامل استانداردهای اعتبار بخشی ملی
  • پیاده سازی استانداردهای اعتبار بخشی آموزشی
  • پیاده سازی استانداردهای ایمنی بیمار
  • پیاده سازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار مادر
  • پیاده سازی استانداردهای بیمارستانهای دوستدار کودک
  • تامین خدمات درمانی سرپایی و بستری متناسب با نیاز و مبتنی بر شواهد علمی و با رویکرد بیمارستان آموزشی
  • تامین و توانمند سازی اعضای هیات علمی با استفاده از ساز و کار هیات امنا
  • حمایت از پژوهش
  • مدیریت بهینه نیروی انسانی ( جذب،نگهداری و منقضی )
  • ارتقا سیستم های رایانه ای ثبت و تحلیل اطلاعات بیمارستانی(MIS)  
  • استقرار نظام بیمارستان جامعه نگر(community oriented hospital) و ارتقا دهنده سلامت
  • جلب مشارکت ذینغعان
  • مدیریت هزینه-درآمد

       سیاست های کلان

  • ارائه مراقبت‌های سلامت جامع و مستمر
  • ارائه خدمات ایمن
  • بهبود مستمر کیفیت خدمات
  • بهبود دسترسی مراجعین به خدمات
  • رضایتمندی کارکنان و گیرندگان خدمت
  • اطمینان از انطباق عملکرد بیمارستان با قوانین ، مقررات و استانداردهای نهادهای ناظر و سیاست گذار
  • اطمینان از عملکرد با ماموریت ، اهداف ،  برنامه ها و آیین نامه های داخلی سازمان
  • اطمینان از تصویب برنامه ها و تخصیص بودجه به انها با توجه به الویت ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت
  • مدیریت مبتنی بر شواهد و نظارت بر تعیین و تحلیل شاخصهای کلیدی عملکرد و انجام اقدامات اصلاحی
  • اصلاح و تکمیل نظام‌های پایش، نظارت و ارزیابی برای صیانت قانونمند از حقوق مردم و بیماران
  • اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص حقوق و مسئولیت های اجتماعی
  • توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی
  • حمایت از پژوهش های کاربردی
  • مدیریت بهینه منابع انسانی
  • مدیریت بهینه منابع مالی
  • مدیریت بهینه منابع فیزیکی